6 Ocak 2008 Pazar

mercimekli köfte ve açma

Merhaba bugün pazar havada soğuk olduğu için evdeyiz. Ne zamandır canım mercimekli köfte istiyordu. Mercimekli köfte yapayım yanınada oğlum için ne yapayım diye düşünüp internette dolaşırken portakal ağacı sitesinden açma tarifini gördüm. Bunu denesem nasıl olur derken kendimi mutfakta buldum mercimekli köfteyi her zaman yaptığım için önce işe onunla başladım. Mercimekli köfte dinlenirken açma hamurunu hazırladım hamur mayalandıktan sonra açmaları hazırlayıp pişirdim.Masayı hazırlayıp oğlum ve eşimi çağırınca çok memnun oldular. Açmayıda çok beğendiler kesinlikle denemeye değer basit, güzel ve hafif bir tarif.
Açma
Malzemeler: 1 su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
4 adet yumurta (2 yumurtanın sarısı üzeri için ayrılır , diğerleri hamura),
1 paket maya,
yeterince un
susam, çörekotu
Yapılışı: Önce ılık süt şeker ve maya karıştırılır. Una tüm malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur yapılır. Sıcak bir yerde yarım saat mayalanması beklenir. Daha sonra açma şekli verilir üzerine yumurta sarısı ve çörekotu atılıp tepside biraz daha kabarması beklenir. Önceden ısıtılmış orta dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Çok çabuk pişiyor sakın fırında unutup yakmayın.
Afiyet olsun.....

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Mercimekli köfte bizim oraların yemeği bizde severek yapıp,yiyoruz..:))
Açma tarifinizide not aldım, hiç evde açma yapmamıştık,şimdi mutlaka denemem lazım...

Ellerinize sağlık....

Cocukla Cocuk dedi ki...

evde açma tarifi arıyordum ne zamandır bugun denk geldi..ama bu tarifte hiç yağ olmaması ilginç hem de sağlıklı ve guzel tabi...sevgiler

el*ff dedi ki...

ooo neler yapılmış neler,harika görünüyolar...
ellerine sağlık...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

hihi pazar günü ben de hamuruna patates rendesi konan mayalı çörekler yaptım...:)
pazar günleri insanın hamur işi yiyesi geliyor galiba değil mi...

FİLİZ BAHÇESİ dedi ki...

Ayçacığım ben Konyalıyım bizim oralardada mercimekli köfte çok meşhur.

FİLİZ BAHÇESİ dedi ki...

Sevgili çocukla çocuk, yağ olmayınca bende şaşırdım ve tarife ikinci defa baktım emin olmak için, yağsızda oluyormuş denemeye değer.

FİLİZ BAHÇESİ dedi ki...

Arkadaşım elf hep sen güzel şeyler yapmayacaksın ya birazda ben yapayım.

FİLİZ BAHÇESİ dedi ki...

Sevgili perili köşk pazar günleri evde kalınca mutlaka kendim birşeyler yapmak ve yiyenler tarafından beğenilmesini istiyorum. Yaptığım şeyleri yiyenler çok güzel olmuş deyinceye kadar kurtulamazlar.